Amaran: Jangan salahkan vitamin kalau anda gagal bangun awal pagi untuk pergi kerja! :P

Dalam banyak-banyak vitamin Shaklee, ada beberapa vitamin yang kalau di 'combine'kan akan membawa 'mudharat' kepada hubungan anda suami isteri.

Kalau korang nak tahu, kombinasi vitamin ni, memang sangat di sukai ramai. Termasuklah oleh pasangan suami isteri. Hah pelik tak?


Hubungan intim suami isteri boleh menjadi dingin atas beberapa sebab:-

1. Masalah kesihatan dan fizikal suami atau isteri. Contoh pasangan tak sihat atau sering penat lepas seharian bekerja.

Faktor tubuh badan juga kadangkala main peranan. Contohnya tubuh yang bersaiz terlalu besar atau terlalu kurus.

2. Kurangnya sentuhan, belaian terhadap isteri

3. Suami hanya mementingkan kepuasan sendiri dimana golongan suami dikatakan lebih mementingkan hubungan persetubuhan berbanding belaian.

4. Suami tidak menunggu isteri klimaks. Sebaliknya hubungan tamat setelah berlaku 'penetration'.

5. Tekanan emosi. Contohnya masalah rumah tangga, masalah kewangan, masalah di tempat kerja dan sebagainya.

6. Faktor usia - semakin berusia, hormon yang meransang keinginan seksual semakin berkurangan. Bagi wanita menopos, kekurangan hormon estrogen menyebabkan kekeringan faraj dan rasa tidak selesa semasa persetubuhan.

7. Faktor psikologi - otak dan minda turut memainkan peranan

8. Penyakit kelamin

9. Pengambilan ubat-ubatan contoh seperti ubat kemoterapi dan darah tinggi

10. Kekurangan nutrisi

Jadi, apa bahaya vitamin Shaklee untuk hubungan suami isteri?

Sebenarnya, semua vitamin Shaklee tidak berbahaya malah langsung tidak mendatangkan kesan sampingan kepada hubungan anda suami isteri. Malah ia semakin menghangatkan hubungan intim anda berdua!

Dua kombinasi cukup hebat yang mampu mengembalikan nostalgia malam pertama anda ialah...


Bagaimana Vitamin E Complex dan Alfalfa Complex dapat membantu hubungan intim suami isteri?

Vitamin E Complex

1. Meningkatkan daya dan keinginan seksual (libido) lelaki dan wanita

2. Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga semasa hubungan berlangsung

3. Membekalkan oksigen yang lebih semasa hubungan seks.

4. Mempertingkat kiraan sperma bagi lelaki

5. Memberi rasa 'basah' pada faraj wanita. Mengurangkan masalah kekeringan faraj.

6. Menambah 'pelincir' semasa hubungan berlangsung

7. Anti-oksidan kuat yang mengurangkan kerosakan sel akibat radikal bebas. Dengan itu ia membantu memelihara kesihatan prostat dan mencegar kanser prostat

8. Meninggikan risiko wanita untuk hamil 

9.  Selenium dalam vitamin E - Meningkatkan kualiti air mani, mobiliti dan morfologi sperma 

10. Memberi rasa 'seronok' semasa hubungan seks.

Alfalfa Complex

1. Mineral dan iodin dalam alfalfa membantu meningkatkan nafsu seks, dan libido

2. Phytoestrogens membantu 'mengetatkan' faraj - fungsi seperti kacip fatimah

3. Mengurangkan masalah keputihan yang mengganggu hubungan seks

4. Memberi lebih 'cengkaman' dalam faraj



Ada testimoni tak???

Dah tentu laaa....






WOW!!! Dah tak sabar nak beli!! Berapa harganya??

Kedua kombinasi hebat ini menawarkan harga yang cukup berbaloi!

Vita E Complex (120tab) - RM149 (tempoh 4 bulan penggunaan)

Alfalfa Complex S (330 tab) - RM53.75 
Alfalfa Complex L (700 tab) - RM97.50

Dimana boleh dapatkannya??? 

Hubungi saya untuk order, anda juga akan dapat konsultasi eksklusif percuma!:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614

*produk ini tidak bertujuan untuk mencegah, mendiagnos atau merawat sebarang penyakit
Dulu kemain femes glutathione ni. Sikit-sikit gluta. Nak cantik je gluta. Korang tahu ke apa sebenarnya glutathione ni??

Tak tahu meh sini MS nak cerita sikit.

Info ni MS ambil daripada Majalah iSihat edisi September 2013. Haa lama dah ni.. Baru sekarang teringin nak tulis.

Mengikut Dr. Irene Lee (Prof. Madya dan Perunding Dermatologi, Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, UCSI KL),

"Pengguna sepatutnya mengetahui apa sebenarnya glutathione. Jangan sesekali mengambil sesuatu produk tanpa mengetahui kesan sampingan yang mungkin dihadapi. Glutathione bukan satu bahan terlarang dalam produk kecantikan. Glutathione adalah bahan semulajadi yang dihasilkan oleh organ hati dan ia juga ditemui dalam buah-buahan, sayur-sayuran dan daging."

Fungsi glutathione dalam badan antaranya pembinaan dan pembaikan tisu, membuat bahan kimia dan protein yang diperlukan dalam badan, dan sistem imun.

Glutathione biasa di ambil secara oral untuk memperbaiki masalah:

  • katarak dan glaukoma
  • mencegah penuaan
  • ketagihan alkohol
  • asma
  • kanser
  • sakit jantung
  • hepatitis
  • hilang ingatan
  • Alzheimer
  • osteoarthtritis
  • Parkinson
Ramai wanita menggunakan glutathione untuk meringankan nada kulit kerana gluta mempunyai sifat-sifat sebagai bahan antioksidan yang membantu dalam pertumbuhan semula sel dan menghalang radikal bebas.

Kesan sampingan gluta: kejang perut, loya dan muntah

*Untuk kesan pencerahan, seseorang memerlukan dos yang tinggi untuk proses pencerahan itu.

Mengikut kajian, gluta merupakan bahan antioksida yang mencegah penuaan. Apabila kulit wajah sentiasa terdedah dengan radikal bebas, bahan gluta ini akan menyejukkan radikal bebas tersebut dan mengitar semula bahan antioksidan yang lain.

*******************************************************

Cara terbaik mengambil glutathione:

1. Ambil makanan yang kaya sulfur seperti bawang putih, bawang dan sayuran cruciferous (brokoli, kale, kubis, kubis bunga, sengkuang, dll)

2. Cuba protein whey (protein susu lembu)

3. Bersukan-mampu meningkatkan tahap gluta

4. Mengambil  asid folik, vitamin B6 dan B 12- membantu tubuh menghasilkan gluta

5. Selenium -bahan penting yang membantu kitar semula badan untuk hasilkan lebih banyak glutathione.

6. Antioksidan seperti Vitamin C dan Vitamin E - dua vitamin ini bekerja bersama-sama untuk kitar semula glutathione.


Kesimpulannya, untuk proses sintesis glutathione semulajadi dalam badan dapat dihasilkan secara sempurna, amalkan pemakanan seimbang, amalkan gaya hidup sihat dan mencukupkan keperluan vitamin penting dan asas seperti di atas!

Shaklee ada nutrisi untuk kitar semula glutathione tersebut!

Maklumat lanjut, konsultasi, panduan pemakanan, hubungi:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614

Apa itu Glutathione?

by on Mei 27, 2014
Dulu kemain femes glutathione ni. Sikit-sikit gluta. Nak cantik je gluta. Korang tahu ke apa sebenarnya glutathione ni?? Tak tahu meh sini...
Oleh kerana rokok telah di fatwakan haram  oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan, maka ramailah kaki perokok ingin berhenti merokok.

Selain haram, rokok adalah punca banyak masalah kesihatan. Merokok umpama membunuh diri dengan cara yang paling 'halal' dan 'tak bersalah'. Ye la.. kalau pegi terjun bangunan nampak sangat takde imannya. Mati slow-slow dengan merokok sape nak kisah. Ye tak??

Dah la hidup asyik kena kutuk aje. Selfish la, bunuh orang sekeliling la, penyebab isteri sukar hamil la, pencemar alam sekitar la, penyebab orang sekeliling mati cepat la, memenuhkan hospital dengan sakit dia tu, bau mulut yang busuk dan sebagainya.. Kesian..kesian..kesian.



Tapi kan, saya tabik la perokok ni. Walaupun orang kata rokok tu haram, orang marah-marah tapi dorang selamba je kan. Memang hati kental lah perokok ni. Hati kental ke hati dah mati wallahua'lam la kan. Tapi ada kemungkinan juga hati dorang ni dah mati. Sebab:

1. Roh dipenuhi dengan benda-benda haram

2. Organ hati memang dah tak berfungsi nak menapis segala dadah yang masuk bertahun-tahun tu. So secara tak langsung kemungkinan perasaan dorang pun dah mati.

Bagi perokok yang dah insaf, nak kembali ke pangkal jalan, ini ada beberapa petua saya nak bagi yang kalau korang istiqomah memang boleh berhenti merokok dalam masa sangat singkat.

1. Jangan beli rokok

Kalau pergi kedai nak beli rokok, buat-buat la terbeli gula-gula mentos. Pastu dah sampai rumah buat-buat la cakap "alamak..nak beli rokok tadi, lupa pulak. Esok jelah"

Dan hari esok pun ulangi teknik yang sama. Dan esoknya, dan esoknya lagi. Sampai korang fedap nak pergi kedai.

2. Sibukkan diri dengan perkara lain

Contohnya jika terasa nak merokok, cepat-cepat bangun, pergi dapur, buka peti ais, ambil air kosong atau apa-apa makanan. Makanlah lambat-lambat dan jangan fikir pasal rokok langsung!

3. Berzikir

Merokok dah la haram, tak mendatangkan hasil. Daripada terkumat-kamit hisap rokok, baik terkumat kamit zikir. Yang paling simple Istighfar. Tiap kali keinginan merokok datang, cepat-cepat Istighfar. Buat 100 kali. Sebut 'Astaghfirullahaladzim..allazi lailaha illa huawwal hayyul qayyum waatuubu ilaih'. Buat berlagu-lagu sikit macam dalam Astro Oasis tu.

Istighfar ni kita memohon keampunan Allah. Syaitan duk hasut-hasut kita "merokoklah..merokoklah". So kita istighfar supaya tak terikut2 dengan hasutan syaitan tu. Syaitan tu memangla..dia suka sangat kita ni jadi geng dia masuk neraka.

4. Kuatkan hati dan semangat

You can do it! Eceh.. Sebenarnya mindset je. Betul tak? Kalau kita fikir 'aku boleh hidup sihat bebas rokok' maka boleh la. Kalau asyik fikir 'ishh tak boleh la takde rokok' maka tak boleh la.

Yang ni kena banyak tonton rancangan Reset Minda Prof. Muhaya tu.

5. Solat dan doa

Selalulah pergi masjid untuk solat jemaah. Lepas tu lengah-lengahkan waktu balik. Kat masjid takde orang merokok kan? Lepas solat tu doa la sungguh-sungguh supaya Allah kuatkan hati kita untuk berhenti merokok.

6. Fikirkan kesannya pada anak cucu cicit dan zuriat keturunan kita

Bahan kimia dan dadah yang masuk dalam badan, akan jadi sebahagian daripada sel kita. Benda-benda tu pun bercampur dalam darah. Bayangkan bila kita ada anak, kita mewariskan gen 'haram' kepada zuriat keturunan kita. No wonder sekarang banyak masalah sosial, zina, rogol etc kan? Terfikir tak puncanya dari bahan haram yang kita bagi pada isteri dan anak-anak kita? Nauzubillahi min zalik.

Kita kerja dah elok dah, halal semua tapi sebab rokok nak sekotak itu berjaya merosakkan seluruh keturunan kita. Serius saya pulak yang ngeri. Kalau sayangkan keturunan, pleaseeee berhenti merokok.

Tahu tak sejarah asal rokok ni?


Orang kita ni main belasah je kan.. ikuuuttt je semua benda yang datang dari luar. Orang tu puja roh kau! Jin kan suka asap. Asap kan makanan jin. Kalau korang rajin study, baca buku, kemungkinan lagi banyak lagi fakta tentang rokok yang korang akan jumpa.


Ini petikan dari buku. Wallahu a'lam.

7. Makan Vivix Shaklee

Dah raaaammmaiiii sangat yang 'terpaksa' berhenti merokok lepas makan Vivix ni. Sebenarnya tujuan asal dorang makan Vivix bukan sebab nak berhenti merokok. Tapi nak turunkan kencing manis, nak tenaga, nak kawal darah tinggi, nak sihatkan jantung, nak awet muda. Alih-alih bila dah minum Vivix tu rokok rasa pahit. Memang tak boleh masuk mulut dah.



Kiranya kalau korang ambil Vivix ni, memang korang akan berhenti merokok dengan pantas! Daripada bakar duit beli rokok, baik beli Vivix. Banyak manfaat boleh korang dapat.

Kenapa Orang Merokok? (Baca: ketagih merokok)

Sebab seseorang itu merokok terpulang pada individu. Tetapi, apabila seseorang itu mula merokok, dia mula menjadi ketagih. Apabila dah ketagih, ia jadi satu tabiat dan kemestian yang tak boleh ditinggalkan! Ini kerana tembakau yang ada dalam rokok mengandungi dadah yang powerful iaitu nikotin.

Apa itu Nikotin?

Rokok memang direka cipta supaya pengamalnya dapat merasai kesan nikotin. Nikotin cuma mengambil masa 10 saat untuk sampai ke otak selepas disedut. Nikotin menyebabkan ketagihan sama seperti dadah jenis heroin dan kokain.

Nikotin adalah dadah peransang yang mampu meningkatkan kadar denyutan jantung, memberi kesan kepada otak dan sebahagian tubuh. Perokok jadi 'high' kerana nikotin mencetuskan pembebasan dopamine dalam otak- chemical yang buat seseorang rasa 'syok' macam di syurga. Sebab tu juga, seorang perokok selalu bagi jawapan ''aku merokok sebab nak hilangkan stress''.

Simptom ketagihan pada rokok (dinamakan withdrawal symptoms):
  • rasa lapar
  • cepat marah /panas baran (irritability)
  • cemas (anxiety)
  • hilang tumpuan dan fokus
  • tidak cukup rehat dan tidur terganggu
Menarik tentang rokok!

Telah separuh yang maut akibat penyakit berkaitan rokok! Satu pencapaian yang hebat bagi pengeluar rokok! Maka, untuk mencapai target yang lebih tinggi, rokok tidak putus dihasilkan dan dijual. Pengeluar ada target nak gantikan mereka yang maut tadi dengan perokok baru. Jika korang seorang perokok, tahniah! korang adalah pengganti yang mereka cari-cari.

Pengeluar rokok memang sasarkan perokok dari kalangan pelajar dan orang muda. Sebab itu rokok direka cantik, menarik, glamer dan fashionable. Maklumlah orang-orang muda kan suka bergaya dan 'image conscious'

Sekarang,di UK (dan hampir kebanyakan negara) telah mengharamkan pengiklanan rokok. So pengeluar akan reka taktik baru pula supaya rokok terus diminati. 

Bagaimana Vivix Boleh Berhentikan Ketagihan Merokok?

Dengan impak 4 mekanisme, Vivix membantu mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular (DNA)

1. Vivix membantu mengurangkan kesan ketagihan kepada nikotin

Mereka akan rasa malas nak merokok ataupun ada yang berhenti serta-merta.

2. Kandungan antioksidan yang sangat tinggi

Merokok menyebabkan pembebasan radikal bebas dalam badan yang boleh menyebabkan kanser. Antioksidan membantu melawan radikal bebas tersebut

3. Vivix membantu membaik pulih sel dan organ yang rosak akibat timbunan bahan kimia dan toksin berbahaya daripada rokok

4. Vivix menggalakkan pembentukan mitokondria yang menjana tenaga tahap sel.

Sel-sel perokok yang mati dan lemah kembali di aktifkan

5. Vivix dengan ramuan berkuasa, 10kali lebih kuat dari resveratrol akan melambat penbentukan protein AGE. (penimbunan protein AGE merosakkan keutuhan sel, memendekkan jangka hayat sel dan mempercepatkan penuaan.)

Itu baru lima, hakikatnya kena rasa dan cuba sendiri dulu..kemudian alamilah perbezaan pada tahap kesihatan masing-masing.

Lelaki dalam video ni, yang mula merokok daripada umur 14 tahun. Dia mencuba pelbagai cara untuk berhenti dan akhirnya apa dia buat sampai terberhenti merokok?




Kalau korang sayangkan diri sendiri, sayangkan isteri, anak, keluarga SERIUSlah untuk berhenti merokok!!



Dapatkan  Vivix berserta panduan dan cara makan Vivix eksklusif dengan saya:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS/WhatsApp: 012-9645614




Pasti ada yang tertanya-tanya, kalau Shaklee ni betul bagus, ada ke artis yang makan?

MS tak tau la apasal orang Malaysia ni suka sangat ikut artis ek.

Artis pakai tudung macam ni, dia pun nak pakai macam ni.
Artis pakai baju macam tu, dia pun nak pakai macam tu jugak.
Artis makan produk nun, dia pun nak makan produk nun biar jelita macam artis tu. (padahal tak tau artis tu memang dah sedia cantik, ko bagi la dia makan belacan pun!)

Sebab tu la produk-produk yang pakai artis jadi duta ni laku giler! katanya.. Rupanya indah khabar dari rupa. Eh teetttt!!!!!

Bila dah melihat lambakan foto artis sebagai duta produk, maka ramai lah yang tanya,

"Shaklee tak guna artis ke jadi duta macam produk tuuutttt??"

Haha meh sini hamba nak jawab.

1. Sales Shaklee dah mencanak-canaik naik sejak 5 tahun kebelakangan ni TANPA DUTA ARTIS. Ko bayangkan kalo Shaklee letak artis jadi duta. Mau terbalik branch Shaklee seluruh Malaysia kena serbu tiap-tiap hari.

2. Produk bagus tak memerlukan jurucakap. Ia bercakap sendiri. Atau dalam bahasa orang kampung saya product talk itself. Maksudnya, bila seseorang tu pakai produk Shaklee, kesannya terpancor ke merata tempat. Kemudian orang pun bertanya, 'ko makan apa jadi cantik macam ni?". Dan dari situ lah ia terus berkembang, berkembang dan berkembang hingga ke hari ini.

3. Produk Shaklee datang dengan kajian, ujian klinikal dan laporan saintifik yang menjadi rujukan banyak saintis. Rasanya itu dah cukup membuktikan bahawa produk Shaklee sangat bagus!

Ok, lah..senang citer kalau orang yang tak yakin dengan diri sendiri dia akan menggunakan pengaruh luar untuk mendapat apa yang dia nak. Dapat tangkap tak maksud saya?

Kalau seseorang penjual tu tak yakin dengan produk dia, dia akan gunakan pengaruh orang-orang yang diminati supaya apa yang dia jual pun diminati. Ada faham?

Cukup dulu 3 point tersebut. Lain-lain sendiri boleh fikir la naaa....

Ok, berbalik kepada topik yang mula -mula tadi, sebenarnya ada ke artis Malaysia yang makan Shaklee?

Hellooo..ingat artis Malaysia ni tak bijak sangat ke sampai tak boleh nak beza antara kaca dan permata?? Ewahh. Sebenarnya ramaaaaiii sangat artis makan Shaklee tau. Product high class, artis yang makan pun tentu la high class. Tak mudah dibeli-beli dan dipergunakan. Diorang tau nak pilih apa yang bagus apa yang tak.

Antara artis-artis yang kami dapat 'tangkap' menggunakan produk Shaklee ialah:

Ayu Raudhah- makan Vivix
Ashraf Muslim - makan vitamin Shaklee
Yasmin Hani - makan set berpantang
Leuniey Natasha (isteri Apek Khairul Fahmi) - makan set berpantang
Rita Rudaini - beri Mealshake kat anak, then sendiri makan Vivix, Omega dan Vitalea

Artis yang lain ada lagi yang makan tapi diorang tak tunjuk sangat kot. Tak pun mungkin depa ni jenis artis suam-suam kuku, so orang pun tak perasan.. wakakaka..

So, kalau korang nak 'tangkap' apa yang artis ni makan, sila la follow Instagram dorang sebab biasanya dorang suka letak gambar kat Instagram.





Haa jangan tak tau, bukan retis Malaysia je makan Shaklee...retis luar negara pun ramai peminat Shaklee.. Salah sorangnya Oprah Winfrey! Malas lah saya nak cerita. Nak tau pasal artis luar negara macam Oprah tu, boleh bukak Youtube ye!

Ok, kalau berminat nak beli produk Shaklee yang memang best tanpa duta artis tu, boleh hubungi saya:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614

Artis Malaysia dan Shaklee

by on Mei 23, 2014
Pasti ada yang tertanya-tanya, kalau Shaklee ni betul bagus, ada ke artis yang makan? MS tak tau la apasal orang Malaysia ni suka sangat i...
Selalunya, ibu-ibu yang lepas melahirkan, mempunyai jumlah lemak terkumpul (selama 9 bulan) yang agak banyak. Ada ibu yang cepat aje slimnya, tapi ada ibu yang susah nak kurus malah bagai di pam-pam pula walaupun masih menyusu badan!

Haa macam-mana nak buat kalau termasuk dalam kategori susah nak turun berat ni ye??

Tahukah anda, sebenarnya ibu menyusulah yang paling senang untuk mencapai berat badan asal. Sebab setiap sesi penyusuan akan membakar sehingga 500kalori! Walaupun dia menyusukan bayi sambil berbaring!

Namun begitu, ramai juga yang mempunyai masalah menurunkan berat badan. Ini bergantung kepada tubuh masing-masing juga. Ye lah..ada orang metabolisme tinggi, ada orang jisim otot tinggi, ada orang metabolisme rendah, ada orang jenis memang payah nak kurus buatlah macam-mana pun. Ada orang makan banyak tapi kurus kering juga.

Baiklah, untuk menjayakan misi menurunkan berat badan ibu menyusu, saya sangat rekomenkan anda mengambil Set Kurus Shaklee!

Kenapa Set Kurus Shaklee??? Sebab:-

1. Ia bersumberkan bahan yang 100% semulajadi dan halal.

2. Ia selamat untuk ibu dan bayi malah menambah nilai dalam susu ibu

3. Mudah digunakan

4. Membekal nutrisi penting dan berkhasiat untuk ibu dan bayi

5. Langsung tidak mengganggu penyusuan malah membantu kelancaran proses penyusuan

Apa yang ada dalam Set Kurus Shaklee Untuk Ibu Menyusu??

Paling basic yang WAJIB dan BAJET untuk anda ambil ialah Lecithin dan Alfalfa Complex.

Lecithin

  • Berfungsi memecahkan lemak daripada makanan yang kita ambil
  • Membersihkan salur darah daripada lemak dan kolesterol jahat
  • Membantu metabolisme lemak, kolesterol dan trigliserida dengan berkesan
  • Mempercepatkan pembakaran lemak
  • Bagus untuk otak ibu dan bayi kerana ia mengandungi kolin
  • Mengurangkan bengkak susu/duktus tersumbat bagi ibu menyusu
Alfalfa Complex
  • Agen detoksifikasi, pencuci usus dan salur darah
  • Bertindak mengangkut toksin dan lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin keluar dari tubuh
  • Pelawas
  • Menggalakkan pengeluaran susu ibu
Untuk hasil yang lebih pantas, saya mencadangkan anda mengambil ESP Shaklee dan Omega Guard.

ESP
  • Membantu memberi rasa kenyang lebih lama, dan mengurangkan keinginan ibu untuk makan
  • Indeks Glisemik rendah, memecahkan gula perlahan-lahan dan membebaskan glukos dalam sistem
  • Paras gula yang rendah penting untuk menurunkan berat badan
  • Menggalakkan pengeluaran susu
  • Mencantikkan sel kulit, memulihkan sel rosak selepas bersalin
Omega Guard
  • Menyingkirkan lemak yang mendap dalam salur darah dan organ
  • Membakar kalori
  • Mengeluarkan hormon leptin yang memberi isyarat supaya BERHENTI MAKAN
  • Kaya dengan asid lemak seperti DHA dan EPA yang bagus untuk memori ibu dan bayi

Kalau tak mahu ambil Lecithin, cuma nak Omega Guard sahaja boleh ke??

Boleh..anda boleh pilih mana-mana kombinasi sesuai dengan bajet anda :)


Saya namakan ia Set Kurus Untuk Ibu Menyusu a.k.a Set Kombo! Sihat dapat, kurus dapat, cantik pun dapat!

Omega Guard Shaklee mengandungi Omega-3

Oklah...saya dah tak sabar nak kurus menawan ni! Berapa harganya??

Lecithin (120 tab) - RM53
Alfalfa S (300tab) - RM53
ESP (850g) - RM150
Omega Guard (90tab) - RM136

Ramai yang dah berjaya kurus dengan Set Kurus Shaklee ni..tak kira ibu menyusu atau tak. Saya ada banyak testimoni. Boleh klik koleksi Testimoni ni ye.

Atau...anda boleh tengok bagaimana Puan Salwa yang gemuk lepas beranak dua ni menurunkan berat badan hingga 20kg! Apa dia buat??



Best kan?? Nak kurus macam Puan Salwa?

Dapatkan panduan eksklusif daripada saya!

Hubungi:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614
Hai semua..!

Selamat datang ke blog kesihatan Mama Su!

Set Bersalin Shaklee sememangnya Set yang menjadi pilihan ramai bakal ibu zaman sekarang. Sebab ia satu-satunya Set Bersalin/Berpantang Yang Paling Selamat Untuk Ibu dan Bayi.

Zaman sekarang ni, menjadi satu keperluan ibu-ibu berpantang MESTI ada nutrisi berkhasiat dan vitamin untuk menemani proses berpantang. Sebab doktor-doktor pun ada cakap, ibu yang lepas melahirkan ni mengalami kekurangan vitamin yang banyak sebab dah disalur kepada bayi semasa dalam kandungan dan sewaktu menyusu.

Selain berpantang cara tradisional, pemakanan berkhasiat juga amat dititikberatkan.

Set Bersalin Asas:

Harga Set Bersalin Asas: RM268.75

Add On (boleh di tambah mana-mana mengikut pilihan anda):

Harga ESP: RM150

Harga Alfalfa (S) -RM53.75/ Alfalfa (L)-RM97.50


Harga Ostematrix: RM61

Set Bersalin Bajet:

Harga Set Bersalin/Berpantang Bajet: RM292.50 (ESP + Vita Lea + Alfalfa S)

Kelebihan Set Bersalin Shaklee:

1. Vitamin 100% semulajadi, bukan sintetik seperti kebanyakan suplemen di pasaran

2. Mudah dan senang di makan

3. Boleh terus di gunakan sebaik saja selepas melahirkan

4. Sesuai untuk ibu yang bersalin normal atau pun pembedahan

5. Selamat untuk ibu dan bayi 

6. Mempercepatkan proses pemulihan ibu dari dalam

7. Membekal nutrisi seimbang

8. Dijamin Halal

9. Panduan makan dan konsultasi disediakan secara PERCUMA!

10. Tiada pembaziran! Boleh dikongsi bersama suami tersayang juga!

Dapatkan Set Bersalin Mengikut Bajet anda dengan membuat sendiri belian secara online;

Klik >>>>>> 


atau anda boleh juga menghubungi saya:


~Puan Suhaila~
012-9645614
Hihi...macam tajuk novel kanak-kanak pun ada.

Kisahnya begini, semalam aku ke bandar, mereward diri la kononnya. Maklumla bonus Shaklee dapat semalam. Apa lagi..raya la aku!

Sebenarnya aku cari pakaian untuk di pakai semasa hari perkahwinan sepupu aku nanti, Ahad ni. Perut dah buncit macam ni, baju-baju lama yang ada dah tak muat. Aku target cuma nak beli sehelai blouse, sehelai skirt labuh, dan sehelai jubah.

Ok, dah jumpa blouse kaler biru. Kain cotton RM39 je pun. Pastu pergi kedai jubah yang menjadi kegemaran sebab memang harga dia murah kat situ. Aku paling suka jubah cotton. Lepas fitting beberapa helai jubah, agak sedih la jugak.. Maklum la saiz kecik cam aku ni..memang banyak. Tapi sangkut kat perut. Ihiks.. rugi kalau beli sebab bila perut dah makin besar nanti lagiiiilah tak boleh pakai. Baik tak payah.

Lepas tu pembantu kedai suggest aku ambil jubah cotton murah yg bunga-bunga tu. Ok la layan la..sebab dah lama kot aku duk testing-testing baju, ambiknye tak. RM40 je harga dia..Ngehngeh.. Elok-elok je asben aku nak bayar, tangan aku ni menggedik pulak terpegang susunan dress yang ada bunga-bunga dan lip-lap-lip-lap. Aku angkat jubah tu..Eh cantik pulak. Bawah dia pun kembang semangkuk ni. Kalau perut besar nanti rasanya ok.

Aku rasa pembantu kedai tu bengkek je kan. Padahal dia dah tunjuk pun dress tu kat aku mula-mula tadi. hihihi. Tapi sebab nampak macam meriah sangat, aku tolak mentah-mentah. Cheh! Dengan kegedikan yang amat ketara aku terus cuba menerai dress tersebut. Eh, cantiklah! Aku tanya pembantu kedai tu, ni jubah apa? Dia kata 'jubah princess'. Oooo...

Jakun sangat ke aku? Tak lah! Sebelum ni pernah dengar jubah princess. Kawan aku pun ada duk sebut-sebut. Sepupu yang nak kawin  tu rajin juga pakai dress ala-ala princess. Tapi sebab ke-eksen-an aku ni, malas nak tunjuk beria sangat kan. :P Haha.. Lagi pun pada aku 'princess' princess' ni macam tak matured sangat. Macam budak-budak! LOL.

Bila, dah beli tu entah bape kali aku try. Sebab dia labuh sikit, aku jahit dalam seinci. Ok, laa..cantik. Tapi gambar takde pulak.. baju tu pun tengah basuh. Lusa nak pakai. Harus la..nanti bau kedai pulak.

Ikut pemerhatian aku, dress princess ni cun la di pakai semasa hari perkahwinan. Maksud aku oleh pengantin la..pengepit pengantin pun nak pakai boleh jugak. takde masalah. Apa lagi dayang-dayang di belakangnya tu kan.

Eh, tapi betul tau.. selesa, tak ketat, tak menonjolkan bentuk tubuh badan. Stok ustazah memang cun pakai dress macam ni. Cuma bahagian atas tu perlu dilonggarkan sedikit, dan pakai tudung yang labuh menutupi dada. Tak silap macam Puteri Sarah Liyana pakai masa kahwin hari tu. Tapi aku google gambar tak jumpa pulak. ehek.





Gambar hasil cilok dari Yahoo! memang tak cun. Sorry!

Yang aku beli semalam kaler maroon. Ada liplap2 kat dada, dan ada lace kat lengan. (lace tu yang berapa cantik pulak) tapi ada aku kesah!

Untuk pengantin-pengantin, kalau masih belum ada idea apaaaa nak pakai masa nikah atau bersanding nanti, boleh difikir2kan idea ni ye.

Ni special Tips kecantikan untuk bakal pengantin. , <----- jemput baca.

Kalau nak vitamin untuk pengantin, nak cecantik dalam dan luar, boleh hubungi daku:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Whatsapp: 012-9645614
fb: Su AnNajah


Hai semua! Semoga sihat sejahtera hendaknya, InsyaAllah.

Ramai yang mengalami masalah haid tak teratur dan haid tak keluar tetapi tidak hamil.

Anda perlu pastikan dulu sama ada anda betul-betul tidak hamil dengan melakukan ujian air kencing sendiri (Urine Pregnancy Test).


Sebenarnya, ada banyak sebab kenapa haid boleh jadi lewat malah langsung tidak keluar. Antara punca-puncanya ialah:

1. Tekanan

Tekanan (fizikal atau mental) boleh mempengaruhi pengeluaran hormon dan kitar haid kita. Bila berada dalam keadaan tertekan, badan akan mengeluarkan hormon stress yang akan mengganggu hormon kesuburan dan menjejaskan kitar haid kita.

2. Masalah kesihatan

Contohnya demam, selsema, serangan virus, pembedahan atau penyakit yang memerlukan rawatan intensif kadangkala boleh mengganggu kitar haid kita.

3. Ubatan

Sama ada ubat hospital, jamu atau ubatan/rawatan tradisional.

4. Hormon prolaktin berlebihan

Hormon prolaktin berlebihan menghalang pengeluaran telur, menyebabkan haid lewat berbulan-bulan.

5. Menyusu badan

Penyusuan susu ibu secara eksklusif boleh menjadi faktor kenapa haid anda lewat berbulan-bulan.

6. Masalah tiroid

Penyakit tiroid ditandai dengan rasa panas, berdebar2 dan kurus mendadak. Segera berjumpa doktor jika anda mengalami masalah tiroid dan haid anda lewat.

7. Gemuk

Lemak berlebihan boleh mengganggu keseimbangan hormon kerana ia menjadi tempat simpanan hormon estrogen. Estrogen berlebihan pula menyebabkan haid lewat. Cuba kurangkan berat badan sehingga 10% bermula sekarang!

8. Terlalu kurus

Tidak cukup lemak juga boleh jadi masalah. Makanlah lebih banyak untuk naikkan sedikit berat badan.

9. Tersilap kira

Haid yang normal adalah dalam anggaran 21-35 hari. Lebih 40% wanita gagal mengingat tarikh haid menyebabkan mereka merasa haid menjadi lewat.

10. Menopos

Haid yang semakin sedikit dan semakin jarang setiap bulan adalah tanda awal menopos bagi wanita berusia 40 tahun ke atas. Jalani pemeriksaan doktor dan lakukan pap smear untuk mengesan jika terdapat masalah pada pangkal rahim.

11. Alat pencegah hamil

Contohnya seperti implanon atau depo-provera boleh menyebabkan haid lewat. Alat pencegah hamil memang menghalang ovulasi dan kedatangan haid. Jadi tak perlu risau!

*kredit

Haid lewat, tidak teratur malah langsung tidak keluar memang merunsingkan. Baru-baru ini, dua orang sahabat saya mengadu masalah yang sama.

Adik N mempunyai bayi berusia 1 tahun, haid terakhir pada bulan Februari. Dia mengadu kitar haidnya selalu tidak teratur selain masalah jerawat yang mengganggunya.

Sahabat saya yang seorang lagi , nama M mempunyai masalah berat badan, dan haid yang tidak keluar. Mengikut ceritanya, telur tak keluar di ovari, itu yang menyebabkan beliau susah datang haid. Setiap bulan beliau akan makan ubat yang doktor bekalkan, baru haid keluar.

Apa yang saya cadangkan??

Untuk adik N saya cadangkan GLA dan Alfalfa Complex untuk merawat masalah jerawat akibat hormon dan masalah haidnya.

Untuk sahabat saya M saya cadangkan GLA, Alfalfa dan Lecithin untuk masalah berat badan dan jerawat.

Alhamdulillah, tidak lama selepas itu, kedua-duanya memberi feedback yang memuaskan.



*Nama-nama pelanggan saya terpaksa dikaburkan untuk menjaga eksklusiviti mereka.

Bagaimana Shaklee membantu??


GLA Complex Shaklee daripada ekstrak minyak bunga borage yang mengandungi 2 kali ganda Gamma linolenik acid (GLA), 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti, 3 kali lebih berkesan daripada EPO (evening primrose oil) yang di jual di pasaran. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA di mana ianya sumber terbaik Omega-6. Digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E yang meningkatkan kestabilannya. Bioavailabilitinya terbukti secara klinikal mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

Ia membantu:
-mengawal selia hormon estrogen dan testosteron
-memperbaiki simptom PMS seperti sengugut, mood swing, dan sakit payudara
-membentuk prostaglandin yang membantu mengawal selia hormon lelaki dan wanita
-memperbaiki simptom perubahan hormon semasa menopous dan andropous

Harga: RM91.25 (60tab)


Alfalfa Complex dari tumbuhan alfalfa (medicago sativa), dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan yang sememangnya kaya nutrisi, vitamin, mineral dan zat galian. Ia juga kaya protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

Alfalfa membantu:
-menurunkan keasidan tubuh
-menyahtoksin dengan mencuci hati, darah, usus
-menghapuskan lemak dan memecahkan kolesterol yang menghalang peredaran darah
-mengawal selia hormon
-memperbaiki kesihatan organ peranakan

Harga: Alfalfa (S) -RM53.75
             Alfalfa (L) -RM97.50






Masalah haid tak teratur akan menyukarkan kita merancang kehamilan. Baik yang sudah atau masih belum memiliki cahaya mata. Kitar haid adalah aset wanita yang paling berharga. Jaga ia baik-baik kerana disitu punca seorang umat bakal di lahirkan!

Pembelian melalui MS layak mendapat konsultasi eksklusif berterusan PERCUMA! Hubungi:

iR Suhaila (868994)
SMS: 013-2369434
Whatsapp: 012-9645614
fb: Su AnNajah
Assalamualaikum, semua pembaca blog Mama Su yang budiman.

MS pasti, korang yang datang blog ni pernah menggunakan produk Shaklee kan? Ataupun sedara-mara atau kawan-kawan korang? Ataupun adik-beradik korang?? Tak jugak? Errr memang korang berniat nak jadi ahli setelah melihat iklan tak henti-henti 24 di Facebook?? Sampai korang tertanya-tanya,

''Eh, apa semua orang jual Shaklee ni? best sangat ke?''

Memang, semakin hari semakin ramai yang berminat nak jadi ahli Shaklee. Alhamdulillah.. Sama ada orang tu jadi ahli untuk nak dapat harga ahli, dan makan sendiri atau memang betul-betul nak buat bisnes dengan Shaklee lepas tengok kawan-kawan update dapat bonus setiap tengah bulan!

Memang ramai pelanggan setia MS jadi ahli lepas berpuas hati dengan produk yang mereka makan. Memang terasa perbezaannya. MS nak katakan memang rugilah kalau peminat produk Shaklee, tapi masih membeli dengan harga runcit! Tapi itu pilihan masing-masing kan? Terpulanglah..

Apa faedah jadi ahli Shaklee?

1. Dapat jimat duit 25%-30% jika membeli produk Shaklee menggunakan ID sendiri pada harga ahli

Sekarang Shaklee dah kuatkuasakan penyelarasan harga, dimana semua pengedar Shaklee WAJIB menjual menggunakan harga runcit. Tetapi, bila korang dah jadi ahli, dah sah-sah korang beli dengan harga ahli, kan? Dah tak risau nak kena keluar duit banyak.

2. Bonus dikreditkan ke dalam akaun anda pada setiap tengah bulan

Sape tak syok, beli barang tapi dapat duit. Kira macam Shaklee pulang balik duit kita. Lagi banyak kita beli pada bulan tu, lagi banyak bonus kita dapat. Sejujurnya, dalam MLM yang pernah saya join sebelum ni, usahkan 1 sen, 1 habuk pun tak pernah dapat. (kesian!)

3. Boleh memulakan perniagaan anda sendiri di bawah bimbingan team kami

Bagi korang yang betul-betul nak bisnes, nak buat side income, nak tambah pendapatan dari rumah, nak bantu suami, nak ringankan beban keluarga, nak tampung yuran belajar, nak bayar hutang etc, adalah sangat di alu-alukan menjadi sebahagian daripada team kami!

Grup kami adalah dibawah bimbingan Master-Master ternama yang menyumbang sekitar 60% daripada keuntungan syarikat Shaklee di Malaysia! Pokok pangkalnya diri kita sendiri kan? Mahu atau tidak?

Bagaimana Cara Nak Daftar Jadi Ahli?

Sebenarnya tak susah pun nak jadi ahli, anda cuma membayar yuran keahlian sebanyak RM65 + RM10 kos pos. Yuran keahlian ini adalah untuk seumur hidup.

Nak jadi ahli secara percuma?

Anda boleh membuat pembelian sebarang produk Shaklee sebanyak 200point ke atas (dalam lingkungan harga RM650).

Melalui pembelian ini, anda akan jimat RM65 (yuran pendaftaran), dapat pulangan semula RM30+, dan dapat produk. Penjimatan hampir RM100!

Saya mengucapkan selamat datang kepada semua ahli-ahli baru yang mendaftar di bawah naungan Team Jutawan dan iReach!

Sebarang maklumat lanjut dan pertanyaan, hubungi saya seperti nombor di bawah:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS/Call: 013-2369434
Whatsapp: 012-9645614
fb: Su AnNajah


Tips ini berdasarkan apa yang saya baca, dengar dan perhatikan. Juga bersumberkan tv seperti rancangan Prof. Muhaya, Prof . Dr. Fadhilah Hj. Mohd Kamsah dan buku-buku.

Semoga bermanfaat untuk semua. InsyaAllah

1. Anak yang kurang penghargaan di rumah, akan cuba cari penghargaan di luar.

Dia akan mula mencari teman yang boleh menggembirakan dia dan berasa 'dihargai' apabila bersama temannya itu. Ini punca ramai remaja bercinta semasa sekolah.

2. Anak degil kerana kita degil dengan Allah

Semak balik hubungan kita dengan Allah, kalau renggang, bermakna semakin renggang hubungan kita dengan manusia. Apabila rapat hubungan kita dengan Allah, Allah akan merapatkan dan memudahkan hubungan kita sesama manusia terutama anak-anak dan suami.


3. Tidak dan kurang berdoa

Doa senjata orang mukmin. Ramai ibu bapa mengabaikan mukjizat doa. Berdoalah secara spesifik dan sungguh-sungguh terutamanya pada waktu mustajab berdoa. Sebut nama anak.

4. Masa anak tidur, bacakan surah di ubun-ubun

Baca Surah Al-Insyirah, Al-Ikhlas, surah Toha dan Surah Lukman. Selawat.

Sebelum kita tidur, hantar gelombang positif kepada anak kita. Pejam mata dan bayangkan apa yang kita nak bagitau anak kita. Ucapkan kata-kata yang lembut dan baik yang anak suka mendengarnya.

5. Dari kecil, anak mencontohi dan menyerap perangai kita

Seboleh-boleh elakkan berkata perkataan yang kesat dan kasar kepada anak. Elakkan juga tingkahlaku kasar di hadapan anak.

6. Jangan melabel anak

Label seperti 'pemalas', 'lembek', 'pengotor', 'bodoh', 'penakut' dan apa saja label negatif kepada anak akan menjadi sistem kepercayaan yang tertanam dalam minda anak kita. Sukar untuk mengikis kepercayaan ini dan apabila dewasa anak akan menjadi seperti yang kita selalu labelkan tersebut.

7. Anak suka bergaduh dari kecil

Kurangkan pendedahan  kepada televisyen terutama cerita berunsur ganas keterlaluan. Jangan biarkan anak menonton tv sehingga tertidur kerana visual ganas itu tadi akan masuk ke alam separa sedar anak kita.

Beri nasihat kenapa tak boleh bergaduh dan sebagainya. Ceritakan juga ancaman Allah dalam Al-Quran kepada orang yang tidak menyayangi orang lain. Banyakkan cerita kisah-kisah Nabi dan tauladan.

8. Anak suka mencuri

Semak balik punca rezeki yang kita beri anak kita makan. Adakah terdapat unsur - unsur syubhah dan haram walau sedikitpun. Apabila kita mengambil harta orang dengan cara yang salah dan orang tidak rela, beri makan anak kita, begitulah perangai anak kita nanti. Nauzubillah.

9. Biasakan anak ke surau, masjid untuk bersolat jemaah dan bergaul dengan masyarakat tanpa mengira peringkat umur supaya dia disayangi masyarakat.

10. Banyakkan guna perkataan bermaksud 'ajakan', bukan 'suruhan'. Kebanyakan manusia tidak suka disuruh-suruh/diperintah tetapi lebih suka di ajak bersama.

11. Jangan malu untuk puji anak walau dia buat sekecil-kecil kebaikan. Manusia memang suka di puji terutama anak-anak kerana dengan itu dia berasa dirinya diberi perhatian. Ini akan meningkatkan self-esteem diri anak.

12. Berkawan dengan kawan anak

Ajak kawan-kawan anak kita datang kerumah sekali sekala, jamu makan dan bersembang supaya kita dapat mengenali mereka.

13. Anak berperangai kasar

Kasar tidak terjadi secara semulajadi, ia terbentuk daripada suasana persekitaran sejak kecil. Jika ibu bapanya berperangai kasar, begitulah anaknya. Ubah diri sendiri dahulu.

Cukup lah setakat ini dahulu, InsyaAllah saya akan tambah lagi. Apapun, semuanya berbalik kepada diri kita sendiri. Mendidik anak bermula daripada diri sendiri. Jadi manusia yang baik, dapat jodoh yang baik, amalkan amalan yang baik semasa mengandung, makan makanan yang halal dan baik.

Seperti kata Prof. Muhaya, dunia dalaman menentukan dunia luaran kita. Kalau dalaman kita baik, insyaAllah luaran pun baik juga.
Hai semua! MS doakan semua sihat-sihat aje ye.

Entry yang lepas, MS ada bagi Cara Dan Petua Turunkan Kolesterol Dalam Darah. MS pun ada cerita bagaimana kolesterol boleh jadi tinggi dalam darah.

Sape yang dah baca, MS ada share antara makanan yang bagus di makan untuk menurunkan dan mengawal kolesterol dalam darah.

So, kali ni MS nak cerita lebih lanjut, apa dan bagaimana produk Shaklee dapat membantu mengatasi masalah kolesterol tinggi anda tu tadi.

Ok, jomlah tengok apa yang terbaik sekali dalam membantu masalah kolesterol anda tu.

1. Lecithin


Seperti yang saya tulis dalam entry terdahulu, lecithin soya sangat membantu dalam penurunan paras kolesterol jahat LDL. Lecithin sebenarnya wujud dalam badan kita, tetapi apabila paras kolesterol terlalu tinggi, ia tidak mampu menjalankan fungsinya dengan berkesan.

Lecithin Shaklee bersumberkan soya tulen Non-GMO mengandungi choline dan inositol yang penting untuk metabolisme lemak:
-memecahkan lemak dan kolesterol
-'pembersih' salur darah
-mengemulsi dan memetabolisme lemak, kolesterol dan trigliserida
-menghalang pembentukan plak dalam salur darah dan arterosklerosis

Harga: RM52.50 (120 tab)



2. Omega Guard
Omega Guard Shaklee ialah minyak ikan terbaik di dunia yang kaya dengan 7 jenis asid lemak seperti Omega-3, EPA, DHA, ALA dan sebagainya.

Omega Guard membantu:
-menentang thrombosis
-menurunkan tekanan darah tinggi
-mencairkan darah
-melicinkan salur darah
-mengurangkan sakit kepala dan leher akibat tekanan darah tinggi
-mengekalkan tahap kolesterol dan trigliserida normal
-mengurangkan risiko strok dan sakit jantung

Harga: RM136 (90tab)


3. Garlic Complex

Bawang putih terkenal sejak zaman berzaman sebagai antibiotik semulajadi dan menyihatkan jantung. Garlic Complex bersumberkan bawang putih premium, bebas racun perosak dan ditanam secara organik.

Garlic Complex membantu:
-mengawal tekanan darah tinggi
-menyahtoksik raksa, plumbum, kadmium dan logam toksik yang menaikkan tekanan darah
-menurunkan kolesterol LDL dan trigliserida
-meningkatkan HDL
-melindungi jantung
-menghalang strok dan penyakit koronari
-menstabilkan glukos

Harga: RM47.50 (60tab)


4. Alfalfa Complex

Alfalfa Complex Shaklee dari tumbuhan alfalfa (medicago sativa), di tanam secara organik dan diproses di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat.

Alfalfa Complex membantu:
-mencuci hati, darah dan usus daripada toksin
-menghapuskan lemak
-mengurangkan kolesterol
-mencegah penyakit jantung , strok dan darah tinggi
-serat saponin dalam alfalfa bertindak seperti span menyerap kolesterol

Harga:Alfalfa (S) - RM53.75
          Alfalfa (L) - RM97.50



Kolesterol dan lemak berlebihan dalam salur darah adalah punca utama kepada penyakit jantung dan strok di Malaysia! Jaga pemakanan, amalkan gaya hidup sihat. Dapatkan bantuan segera sebelum terlambat.

Pembelian melalui saya layak mendapat konsultasi eksklusif PERCUMA! Hubungi:

iR Suhaila (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Whatsapp: 012-9645614
fb: Su AnNajah

Alkisah terkeluar idea nak tulis tajuk ni...

Tadi masa menskrol facebook, MS baca post Ustaz Ebit Lew. Dan secara tak sengaja terbaca komen seseorang. Lebih kurang gini la komennya,

"...hari ini orang berlumba-lumba nak kumpul harta dan pangkat, mereka lupa itu semuanya ujian Allah dan bukan kejayaan sebenar dalam hidup"

Ada salah ke komen di atas? Tak, memang takde salahnya. Memang, harta, pangkat, kekayaan, kejayaan dunia tiada nilainya disisi Allah sedikitpun, Jika dan hanya jika kita lupakan Allah.

MS cuma tidak begitu setuju, dengan ayat 'berlumba-lumba mengumpul harta' tu. Malangnya dulu MS berfikiran begitu juga. Minda miskin. Kenapa orang Islam tak boleh kaya? Berdosa ke? Cuba jawab.

Seingat dan setahu MS, melalui pembacaan pelbagai buku dan sebiji Kitab Tafsir usang di rumah ni, tiada satu ayat pun dalam Al-Quran yang mengharamkan orang Islam jadi kaya. Setuju tak?

Pohon ampun dan maaf kalau MS tersalah. Mohon diperbetulkan. MS ni bukan sesiapa, bukan ahli tafsir jauh sekali menghafaz Al-Quran.

Cuba fikirkan, kalau menjadi kaya itu ujian, menjadi miskin itu apa? ketentuan? atau pilihan? Dalam Al-Quran pun tiada perkataan miskin. (yang ada hanya perkataan kecukupan [53:48]). Ya, Allah tidak menjadikan hambanya miskin. Allah hanya memberikan kecukupan. Apa yang kita ada pula sudah cukup untuk kita. Tapi lagi sekali salah ke jadi kaya? Salah ke ada niat untuk jadi kaya?

"Cukuplah dengan apa yang ada" ayat yang sangat selalu di ucapkan untuk menyelamatkan diri sendiri dan sebagai alasan supaya tak perlu bekerja lebih kuat lagi.

Kalau benar kaya itu ujian, miskin juga ujian kan? Berapa ramai orang miskin yang merungut hidupnya miskin? Berapa ramai orang miskin yang 'terpaksa' mencuri sebab berasa tidak cukup? Berapa ramai orang miskin mengeluh harga barang naik dan sebagainya?

Merungut dapat pahala? Mencuri dapat pahala? Mengeluh dapat pahala? Itulah ujiannya.. Allah nak tengok sekuat dan sejauh mana kita berusaha untuk keluar dari kemiskinan.

Apa baiknya menjadi kaya? Orang kaya selalu lupa diri, suka membazir, suka berpoya-poya, suka berlagak dan menunjuk-nunjuk. Kan? Begitu semua orang fikir.

MasyaAllah... akhirnya saya jumpa ramai orang kaya yang langsung tiada ciri-ciri di atas. Syukurlah Allah tak tempatkan saya begitu lama dalam kemiskinan minda ni.

Kenapa orang Islam mesti kaya?

1. Untuk menguasai ekonomi

Kita bising Yahudi menguasai ekonomi orang Islam. Orang-orang kaya Yahudi membiayai ekonomi mereka sendiri.  Jika ekonomi sesuatu kaum itu kukuh, kaum itulah yang akan menguasai dunia.

Zaman Rasulullah S.A.W dan para sahabat hidup sederhana bukan sebab mereka miskin, tapi sebab harta mereka digunakan sepenuhnya untuk memperjuangkan Islam.

2. Bersedekah

Siapa yang membiayai Pusat Tahfiz yang semakin banyak di Malaysia? Siapa agaknya yang banyak menyalur bantuan ke Gaza, Syria, Palestin dan seumpamanya? Agaknya kalau kita yang hulur RM10 ni boleh ke nak hantar bantuan banyak-banyak ke sana? (tu pun kalau hulur)

Siapa yang membiaya asrama anak yatim? Siapa yang menubuhkan dana dan yayasan pelajaran kalau dia bukan seorang yang kaya? Saya yang menyumbang kepada pembinaan masjid?

Alhamdulillah.. di Malaysia ramai orang kaya Islam yang menghulur bantuan malah ada yang mewaqafkan diri sendiri untuk agama. Kita pula cuma nampak 'orang kaya yang sombong'. Duduklah kita dalam zon selesa, pergi kerja, balik kerja, makan, tidur.

3. Menguasai ilmu

Orang Yahudi hebat sebab mereka menguasai ilmu. Sebelum Yahudi, orang Islam sendiri sudah cukup hebat. Ingat saja tokoh-tokoh Islam yang jadi ahli botani, ahli kimia, ahli falaq, ahli perubatan dan sebagainya. Mereka menguasai ilmu dan menguasai Al-Quran.

Betul, ilmu terdapat di mana-mana di sekeliling kita. Agaknya kalau duduk diam di rumah tanpa pergi mencari ilmu, mampukah kita menguasainya?

Arwah Ahmad Ammar, yang meninggal dunia di Turki semasa berusia 20 tahun dalam keadaan sedang menuntut ilmu. Betapa tingginya darjat Allah beri kepada orang yang sungguh-sungguh menuntut ilmu. Saya percaya, kalau kita miskin mana mungkin kita mampu nak hantar anak kita pergi menimba ilmu sedalam itu.
(boleh baca buku Ahmad Ammar untuk tahu lebih lanjut mengenai beliau)

Tiada salahnya menjadi orang kaya. Kaya atau miskin, kita mesti sentiasa ingat, bahawa tanpa Allah kita bukan sesiapa.

Allah beri kita kudrat dan akal untuk kita guna semaksimum mungkin supaya dapat memakmurkan bumi. Akhirnya kita pilih untuk jadi biasa-biasa.

Jom ramai-ramai kita niat untuk jadi kaya. Saya jutawan dermawan!

"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah) dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan". [al-Qasas:77]
Hai, selamat pagi.

Sebut kolesterol ni, ada orang tak ambil kisah sangat kan, melainkan orang tu memang telah dikesan mempunyai paras kolesterol yang tinggi dalam darah dia. Mak saya kata 'estro'. Huhu..pun boleh..

Kolesterol ni sebenarnya ialah bahan berlemak yang memang wujud secara semulajadi dalam badan manusia dan haiwan. Sumber utama kolesterol dalam darah datangnya daripada pemakanan dan pengeluaran oleh organ hati.

Sumber kolesterol daripada haiwan - daging, ayam ikan, tenusu. Selepas kita makan, kolesterol ni diserap dalam darah dan diselaputi oleh protein dan dikenali pula sebagai chyclomicron.

Melalui hati pula, selepas kita makan, hati akan mengeluarkan chyclomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasil dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam darah.

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang di panggil lipoprotein.

Lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) -kolesterol jahat
Lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL) - kolesterol baik.

Kolesterol jahat yang berlebihan di dalam darah inilah yang boleh menyebabkan masalah seperti tekanan darah tinggi dan serangan jantung!

LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri, membentuk bahan keras dan tebal yang di panggil plak. Lama-kelamaan, dinding arteri semakin tebal dan sempit. Ini di panggil atherosclerosis.


Atherosclerosis- menghalang darah beroksigen sampai ke otot jantung (jika melibatkan arteri koronari). Dada akan sakit, saluran tersumbat dengan ketulan darah dan serangan jantung boleh berlaku.

HDLmenghalang proses artherosclerosis dengan menarik kolesterol dari dinding arteri dan menyingkirkannya melalui hati untuk dibuang melalui hempedu.
*kredit

Haa gitulah sejarahnya bagaimana kolesterol boleh dikesan tinggi dalam darah. Yang di kesan itu ialah kolesterol jahat LDL yang sangat berlebihan. Sebab tu bila seseorang dikesan 'kolesterol tinggi' doktor akan sarankan dia menjaga pemakanan, kurangkan makan benda berminyak dan berkolesterol tinggi.

Jom kita tengok antara petua dan cara yang sering digunakan untuk turunkan kadar kolesterol jahat LDL ni tadi:-

1. Minum soya

Dalam tumbuhan soya, ada komponen yang di panggil lecithin. Lecithin memang terbukti dapat menurunkan kadar kolesterol jahat LDL. Selain itu ia juga kaya serat yang juga turut membantu menyerap lemak berlebihan.

2. Ikan atau minyak ikan Omega-3

Asid lemak tak tepu Omega-3 berupaya menurunkan tahap lemak trigliserida sehingga 65%, menurunkan paras LDL sekaligus menurunkan kadar kolesterol jahat dalam darah. Ambillah 3-4 hidangan ikan seminggu atau mengambil suplemen minyak ikan kaya Omega-3.

3. Bawang putih

Bawang putih baunya busuk dan tidak begitu digemari oleh kebanyakan orang. Namun begitu khasiat bwang putih telah dicatatkan mampu menurunkan kolesterol jahat dan menyihatkan jantung sejak beribu tahun yang lalu. Masukkan bawang putih dalam masakan dan makanlah bawang putih tersebut. Jangan hanya dijadikan hiasan. Bawang putih juga boleh dibuat jeruk untuk rasa yang lebih enak.

4. Buah-buahan kering

Contohnya seperti kismis, prun, aprikot, kurma, tin, dan zaitun. Ia kaya serat, dan kaya flavonoid yang mana mampu menurunkan kolesterol jahat. Flavonoid dan bioflavonoid boleh juga dijumpai dalam buah-buahan sitrus seperti limau juga dalam sayur-sayuran.

5. Bijirin oat

Amalkan segelas bijirin oat setiap pagi. Ia mampu menurunkan risiko serangan jantung dan menyihatkan organ jantung kita!


Nak cuba cara moden dan pantas tapi semulajadi?? Cubalah Shaklee. Tunggu next entry okeh!

iR Su (ID 868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614
fb: Su AnNajah

Bacalah kisah ngeri ini!

Rina, baru sahaja disahkan hamil dan kini kandungannya memasuki usia 20 minggu. Rina tidak mengalami masalah cuma sejak hamil ini dia jarang membuang atau dalam kata lainnya, sembelit. Tetapi tidaklah terlalu kronik hingga terpaksa bertapa di dalam tandas.

Pada suatu hari, Rina terasa seperti hendak membuang air besar. Itu pun setelah beberapa hari dia tidak melakukannya. Setelah agak lama berada di dalam tandas, Rina keluar semula. Walaupun terasa hendak membuang, tetapi najis tidak juga mahu keluar. Rina mula risau kerana dia pernah mengalami sembelit kronik satu masa dulu hingga memaksa dia bertapa hampir dua jam dalam tandas!

Setelah meminum segelas air kosong, perasaan hendak membuang datang semula. Kali ni Rina betul-betul pasti.

Seperti di jangka, kali ini Rina memang mengalami sembelit! Berpeluh-peluh dia menunggu saat 'mengeluarkan' hingga kakinya jadi krem. Setelah beberapa puluh minit.....ahhh! Akhirnya ia keluar juga. Rina berasa sangat lega.

Namun... beberapa saat kemudian Rina terpandang titisan darah jatuh di dalam mangkuk tandas. Rina mula panik. Cepat-cepat beliau membasuh dan keluar dari tandas. Terasa pedih dan perit di bahagian tersebut. Rina meneruskan kerja-kerja rumahnya.

Rina mula teringat kisah senior sekolahnya dahulu yang meninggal dunia akibat kanser usus. Rina berasa cuak.

Seketika kemudian, apabila bangun dari duduk, pandangan Rina mula kabur. Terasa seperti hendak pitam. Cepat-cepat Rina duduk di depan kipas supaya dirinya tenang kembali.

***************************
Ngeri! Bertapa sampai jadi jerangkung!

Kisah di atas terjadi kepada hampir kebanyakan orang termasuk juga wanita yang sedang hamil! Malah wanita hamil mengalaminya lebih kerap lagi.

Bagaimana sembelit berdarah boleh berlaku? Antara sebab-sebabnya ialah:-

1. Buasir

Luka dari pembuluh darah yang menjadi kusyen di bahagian anus (lubang dubur). Selalu berlaku semasa sembelit. Darah berwarna merah segar dan tidak bercampur dengan najis. Terdapat benjolan dan berasa gatal dan sakit di kawasan itu.

2. Divertikulum

Poket kecil yang terdapat di merata-rata usus besar. Darah segar dan kadangkala berketul-ketul seperti darah haid.

Walaupun ramai orang menganggap perkara ini adalah biasa, ia boleh menyebabkan penyakit lebih kronik seperti kanser usus dan kanser perut!

Kanser usus-tanda awal ialah berak berdarah yang tidak mendatangkan sebarang kesakitan. Darah akan bercampur dengan najis.

Polip- ketumbuhan daging yang terdapat disepanjang usus. Pendarahan bergantung kepada lokasi polip. Semakin dekat dengan dubur, semakin merah segar darah yang mengalir. Sesetengah polip berpotensi menjadi kanser.

Radang usus (proctitis)- disebabkan oleh jangkitan kuman. Najis lembut atau cirit diselaputi darah.

Kuantiti darah juga berperanan menentukan tahap penyakit seseorang. Pendarahan rektum sederhana dikategorikan apabila banyak darah keluar setiap kali membuang air besar. Lagi banyak darah bermakna lagi serius.

Pendarahan yang serius boleh menyebabkan pesakit lesu, pening atau pitam.

Pitam juga boleh terjadi apabila pesakit mengalami tekanan darah rendah akibat duduk terlalu lama di tandas.

Tips pemakanan untuk mengurangkan sembelit:

1. Makan makanan seimbang
2. Kurangkan makanan pedas
3. Ambil banyak sayur sayuran dan buah buahan termasuk ulaman kampung
4. Minum banyak air kosong
5. Ambil karbohidrat yang tidak melalui pemprosesan seperti beras perang dan roti mil penuh.
6. Senaman setiap hari.

*kredit

Jika mengalami situasi yang sama seperti di atas, atau lebih buruk lagi, jangan tunggu lama-lama. Dapatkan rawatan segera dengan doktor!

Boleh juga dapatkan suplemen berikut untuk membantu masalah meringankan masalah anda!

Ostematrix :
Suplemen kalsium yang dilengkapi magnesium dan vitamin D. Kalsium membantu pengecutan otot dibahagian salur penghadaman hingga ke rektum. Juga membantu melawaskan pembuangan najis.

Lecithin:
Bertindak sebagai pelembut najis, melembapkan usus dan meleraikan toksin usus. 

Performance Drink:
Mencegah dehidrasi. Sembelit terjadi akibat kehilangan bendalir daripada tubuh akibat dehidrasi.

ESP:
Protein tambahan daripada soya yang berfungsi untuk membekalkan tenaga, bertindak mengawal lebihan air dalam badan, dan bagus untuk masalah penghadaman.

Hubungi Mama Su untuk bantuan dan konsultasi:

iR Su (ID 868994)
SMS 013-2369434
Wasap 012-9645614
fb: Su AnNajah
Hai, Assalamualaikum.

Istimewa untuk ibu-ibu yang bakal melahirkan tidak lama lagi. Pasti sedang survey-survey set bersalin dan set berpantang yang paling best dengan harga berpatutan. Betul?

Hari ni MS nak pesan, bukan harga je yang ibu-ibu patut pertimbangkan tapi kesan sebenar apabila mengambil set berpantang tersebut. Kena pastikan set itu benar-benar SELAMAT untuk ibu dan bayi.

Maklumla.. sesetengah set bersalin ni kebanyakan terdiri daripada herba-herba yang bersifat 'panas'. Memang betul, ibu-ibu bersalin kena makan benda yang 'panas', tapi tahu tak bayi yang baru lahir tidak sesuai dengan herba apatah lagi yang bersifat 'panas' berlebihan.

Antara kesan sampingan kepada bayi ialah:

1. Cirit-birit
2. Ruam panas
3. Kegatalan dan ketakselesaan
4. Jaundis

Pemakanan jamu berlebihan boleh mengganggu proses pemecahan bilirubin oleh organ hati malah boleh mengakibatkan jaundis berpanjangan.

http://portal.alamhamil.com/index.php?option=com_content&view=article&id=183%3Ajaundis-neonatal&Itemid=63
Untuk mengelak masalah jangka-panjang seperti itu, maka disini MS tawarkan set bersalin yang paling selamat untuk ibu-ibu sekalian.

Ibu-ibu yang lepas bersalin akan mengalami banyak kekurangan vitamin dalam badan sebab kebanyakan nutrisi diserap oleh bayi melalui placenta dan melalui susu ibu semasa tempoh penyusuan.

Selain tu, makanan ibu semasa berpantang yang sangatlah 'berpantang' sememangnya tidak membekalkan nutrisi yang cukup untuk ibu dan bayi. Ada yang jenis strict sangat dengan menu pantang sampai nak makan sup sayur pun tak boleh, katanya banyak air!

Patut la wajah ibu pucat lesi, jiwa tekanan, luka lambat baik, darah lambat habis, rahim lambat naik dan macam-macam lagi yang sendiri rasa sendiri tau la kan?


Ini set yang paling basic yang ibu-ibu mesti dapatkan.

Vitalea- multivitamin dan multimineral yg membantu menambah tenaga, menambah sel darah merah, melancarkan darah dan membekal segala vitamin penting.

Vita C Plus- membantu melancarkan peredaran darah, mencegah anemia, menguatkan sistem imun ibu dan bayi, menambah seri wajah selepas bersalin

B complex - lengkap 8 jenis vitamin B yang membantu mengatasi stress, membekalkan tenaga, menenangkan

Zink Complex - membantu pemulihan segera luka luar dan dalaman, mengurangkan rambut gugur, mengaktifkan enzim dalam badan

Ibu-ibu juga boleh dapatkan vitamin tambahan seperti:

ESP- membekal tenaga, mempercepatkan pemulihan luka dan memperbaiki sel rosak (dalaman dan luaran)

Alfalfa- membantu mengecutkan rahim, meransang pengeluaran susu ibu (elok di ambil selepas 14 hari bersalin)

Ostematrix- membekalkan kalsium tambahan, menguatkan semula otot peranakan dan membantu pemulihan urat saraf

Setiap satu vitamin ini mempunyai fungsi yang berbeza-beza dan amat menjadi satu keperluan kepada tubuh kita.

Ini testimoni seorang ibu yang sangat berpuas hati dengan set berpantang Shaklee. Sampai bibik pun tegur dia nampak cergas je.



Ibu boleh membuat belian sendiri mana-mana produk dalam Set Berpantang Premium ini secara online;

Klik >>>>>>>

Atau hubungi saya:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID: 868994