Enter Keyword

KENAPA SAYA SUKA BISNES SHAKLEE

Tak tau lah kenapa hari ni saya rasa happy, bertuah dan bersyukur sangat dengan apa yang saya lalui. Itu yang tiba-tiba rasa nak share dekat sini. Saya nak kongsi pengalaman saya selama setahun lebih dengan Shaklee ini.

Macam mana saya join Shaklee? Saya rasa dah pernah citer dalam entry sebelum2 ni kot. Malas nak godek pulak haha. Secara ringkas saya boleh kata dengan petunjuk dan hidayah Allah serta perancangan Allah yang Maha Hebat maka sebab itu saya berada di jalan ini.. Subhanallah! Syukur Alhamdulillah. Permulaannya memang unik dan ajaib (bagi saya la). Err nak kena cite semula ke? Tak yah la eh? If ada request baru saya cite hik3..

Ok lah straight to the point. Ni beberapa sebab kenapa saya seronok dan bahagia berada di sini.

1. Ia mengajar saya keluar dari zon selesa yang saya sudah duduk terlalu lama di dalamnya.
2. Ia mengajar saya erti kesungguhan, kegigihan dan kesabaran
3. Ia mengajar saya erti persahabatan
4. Ia membawa saya keluar dari kepompong pemikiran saya sendiri
5. Ia membuatkan saya berfikiran lebih terbuka
6. Ia mengajar saya supaya kuat hati
7. Ia mengajar saya supaya tidak pedulikan tanggapan negatif orang terhadap saya
8. Ia membawa saya lebih dekat dengan Yang Maha Memberi dan Maha Berkuasa
9. Ia mengajar saya erti bangkit dari kegagalan dan tidak berputus asa
10. Ia menjadikan saya seorang yang sukakan ilmu, suka membaca
11. Ia menjadikan saya seorang yang pantang menyerah dan mengalah
12. Ia mengajar sy ilmu yang tak mungkin sy dapat kalau tidak berada disini.
13. Ia mengajar saya makna NEKAD dan MAHU
14. Ia mengasah hati dan jiwa saya menjadi kebal.dan kental
15. Ia menjadikan saya lebih bersemangat setiap hari
16. Ia membuatkan saya lebih positif
17. Ia mengajar saya erti 'hikmah disebalik sesuatu'
18. Ia mengajar saya bahawa hanya Allah satu-satunya tempat kita bergantung dan menyandarkan harapan
19. Ia menjadikan hati saya yang lembut dan keras pada masa yang sama atas sebab yang berbeza
20. Ia mengajar saya bagaimana untuk berinteraksi sesama manusia dan alam
21. Ia mengajar saya erti 'memberi' dengan sebenar-benarnya
22. Ia mengajar saya bagaimana menjadi khalifah Allah yang sebenarnya
23. Ia mengajar saya supaya sentiasa memberi manfaat kepada orang lain
24. Ia mengajar saya bahawa walaupun harta bukan segala-galanya, tetapi harta yang ada wajib digunakan ke jalan yang betul
25. Ia membuatkan saya lebih yakin dan bertenaga
26. Ia mengajar saya menjadi lebih 'manusia'

Biarlah orang nak kata saya ni poyo ke syok sendiri saya tak kisah, inilah yang sebenar-benarnya apa yang saya rasa..

I feel so blessed to have been here...thank you Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan